SEKCIA LOGOPÉDIE

V rámci sekcie logopedie riešime

  • Najrôznejšie problémy v oblasti reči, jazyka a komunikácie
  • Komplexné terapie začínajúce od základov
  • Príčiny ťažkostí (nehľadíme iba na symptómy)
  • Johansenova individuálna auditívna stimulácia - metóda zameraná na stimuláciu sluchového spracovávania v rovine nervových dráh, teda na ceste od vnútorného ucha do mozgu
  • Metóda Sindelar - diagnostika a terapia čiastkových vývinových deficitov dieťaťa, ktoré môžu byť jednou z možných príčin porúch správania a učenia
  • Bilaterálna integrácia - pohybový program vychádzajúci z vývinových cvičení, ktorého cieľom je prepájať myslenia s pohybom

Zopár základných pojmov

Johansenova individuálna auditívna stimulácia (JIAS)

Metóda zameraná na stimuláciu sluchového spracovávania v rovine  nervových dráh, teda centrálneho spracovania sluchu. Bola vyvinutá v Dánsku, Dr. Kjeldom Johansenom, ktorý bol pedagógom a psychológom, úspešne sa používa v 25 krajinách sveta. Viac na www.jias.sk

Metóda Sindelar

Je určená na diagnostiku a terapiu čiastkových vývinových deficitov v spracovávaní informácií. Jej autorkou je rakúska klinická psychologička a psychoterapeutka Univ. Doz. Dr. Brigitte Sindelar. Viac na www.sindelar.sk

Bilaterálna integrácia

Pohybový program zameraný na rozvoj motoriky, koordinácie, rovnováhy, ale taktiež na posilnenie exekutívnych funkcií a senzomotorickej integrácie. Program BI od začiatku prazuje tak, aby sa prepájal pohyb s kogníciou. Autorkou programu je Shiela Dobie, OBE, podporili a rozvíjali ho ďalej Kristi Brown a Andrew  Dalziell v mnohých krajinách sveta. Viac na stránke www.bilateralnaintegracia.sk alebo www.avare.sk.

Dyslália

Najčastejšie sa vyskytujúci druh narušenej komunikačnej schopnosti u detí. V najširšom slova zmysle ju chápeme ako poruchu alebo neschopnosť používať jednotlivé hlásky, alebo skupiny hlások v komunikačnom procese.

Mgr. Dagmar Vagaská

LOGOPEDIČKA

Jazyk, reč a komunikácia sú pojmy, ktoré sú už skoro 10 rokov súčasťou môjho povolania, pracujem ako logopéd v Centre špeciálno-pedagogického poradenstva. Vzdelanie som získala na Pedagogickej fakulte v Prešove v odbore učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ a školská logopédia, po piatich rokoch praxe som získala prvú atestáciu a absolvovala sériu mnohých ďalších školení v rôznych príbuzných odboroch logopédie. Keďže som v praxi zistila, že logopedický problém detí je mnohokrát iba strechou ich problémov, ďalšie moje vzdelávanie išlo smerom získavania takých vedomostí a zručností, ktoré mi pomáhajú vytvoriť si o dieťati komplexný obraz, postupujem od základov ku streche. Som JIAS terapeutom, absolvovala som ročné školenie, aby som mohla pracovať s metodikou Dr. Sindelar a kurz Bilaterálnej integrácie mi doplnil informácie o tom akým úžasným spôsobom funguje spojenie pohybu a myslenia. Snažím sa pracovať tak, aby som každému dieťaťu bola v prvom rade kamarátom, až potom partnerom a učiteľom, ktorý mu pomáha uvedomiť si, že môže zvládnuť všetko, aj to, čo sa na začiatku môže zdať nemožné.