SEKCIA ŠPECIÁLNEJ PEDAGOGIKY

V rámci špeciálnej pedagogiky riešime

  • Školská pripravenosť
  • Súbor aktivít rozvíjajúcich predškoláka
  • Bilaterálna integrácia
  • Hľadanie najvhodnejšieho učebného štýlu môjho dieťaťa.
  • Time management.
  • Vývinové poruchy učenia
  • Porucha písania - Dysgrafia a písmo Commenia
  • Porucha čítania - Dyslexia a rozvíjanie čítania s porozumením.
  • Porucha uvedomovania si gramatických pravidiel - Dysortografia a súbor aktivít ktoré pomáhajú osvojiť si základné poznatky slovenského jazyka.
  • Dyskalkúlia a súbor aktivít k praktickej matematike
  • Deti so zdravotným znevýhodnením v škole.
  • Poradenstvo rodičom detí s autizmom
  • Sociálne hry na rozvíjanie sociálnych interakcií

Zopár základných pojmov

Dyslexia

Porucha čítania. Vzniká na základe poruchy zrakového vnímania. Často ide o poruchu pravo-ľavej a priestorovej orientácie. Pomoc spočíva v podpore správnej techniky čítania, v pozitívnej motivácii k čítaniu, vo výbere vhodných textov. Dieťa učíme správne uchopiť text. Rozvíjame schopnosť čítať s porozumením.

Dysgrafia

Porucha osvojovania si písania. Často vyplývajúca z oslabení jemnej i hrubej motoriky. Podporíme správnu techniku písania. Rozvíjame jemnú a hrubú motoriku. V prípade výrazne nečitateľného písma, učíme nespojité písmo Comenia script. Pracujeme na rozvíjaní tvorivého písania.

Dysortografia

Porucha používania gramatických pravidiel. Vzniká väčšinou na podklade poruchy sluchového vnímania a rozlišovania hovoreného. Rozvíjame sluchového vnímanie. Naučíme účinné techniky osvojovania a používania gramatických pravidiel, poskytneme pomôcky, ktoré napomáhajú efektívnemu osvojovaniu si pravidiel slovenskej gramatiky.

Dyskalkulia

Porucha osvojovania si matematických schopností. Naučíme účinné techniky osvojovania si základných matematických operácii tak, aby ich dieťa aplikovalo nielen v matematických príkladoch, ale aj v praxi. Poskytneme pomôcky, ktoré tento proces urýchlia.

Dyspraxia

Porucha koordinácie pohybov. Charakteristickou je celková motorická neobratnosť, poruchy artikulácie, pridružiť sa môžu aj poruchy písania, čítania, emocionality, či poruchy správania. Pomocou bilaterálnej integrácie pozitívne ovplyvníme prepájanie hemisfér mozgu a následne koordináciu pohybov.

ADHD

Porucha pozornosti s hyperaktivitou. Charakteristickými prejavmi tejto poruchy sú hyperaktivita, impulzivita a porucha koncentrácie pozornosti. Rozvíjame potenciál dieťaťa. Pracujeme na zlepšovaní sebaregulácie. Ponúkame aktivity zlepšujúce pozornosť.

Mgr. Jana Imrová

ŠPECIALISTA NA PREDŠKOLSKÚ A ELEMENTÁRNU PEDAGOGIKU

Som učiteľkou na základnej škole s dlhoročnou praxou. Svoju odbornosť som získala štúdiom na Pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Svoje učiteľské kompetencie som rozvíjala a obohacovala aj po ukončení vysokoškolského štúdia. Absolvovala som štátnu skúšku z anglického jazyka. K skvalitneniu anglického jazyka mi pomohol aj niekoľkoročný pobyt v anglicky hovoriacej krajine, čo využívam dodnes aj v rámci doučovania anglického jazyka. Počas svojej praxe som sa zúčastnila rôznych školení a workshopov, ktoré mi pomáhajú zlepšovať proces vyučovania a výchovy detí. Mojou hlavnou víziou v oblasti výchovy a vzdelávania je najmä to, aby sa deti učili s radosťou a aby dokázali (aj napriek svojím prípadným limitom alebo naopak vďaka prednostiam) nadobudnúť vedomosti a zručnosti v čo najväčšej možnej miere a následne ich dokázali pretaviť kvalitným spôsobom do reálneho života. Verím, že v každom dieťati dokážeme nájsť jeho potenciál a následne s ním pracovať a rozvíjať ho správnym spôsobom.